and down came the roof...

japp det gjorde det. Vi har precis börjat på rustningen av badrum nr 2 på övervåningen och vi har rivit tapeter och matta den här veckan och imorse kom VVS-killarna för att riva ut inredningen och för att flytta golvbrunnen. Det gick inte att vara inomhus, det här ljudet är olidligt, som en jättebautagigantisk tandläkarborr låter den som. Jag och sonen gick ut till lekparken men Maken hade fått för sig att han skulle sätta fast kabeln till digitalTVn i dörrkarmslisterna. Den har ju bara hängt lös i ett år så det måste ju göras precis just då. Han lyckas trycka in knivbladet i mjukdelen på tummen, precis efter att han tänkt att det kanske inte var så säkert det han höll på med, det var det inte nej. Blodet rann rann rann. När det hade slutat så gick han ut. Gav sonen fart på gungan och slår huvudet i tvärbalken på gungställningen så att tänderna smäller ihop och en flisa går ur framtanden. Kunde det inte ha stoppat där? Men nej då...
Vi gick in för att göra rent såret på handen och göra sonen klar för dagis när jag helt plötsligt tittar in i vardagsrummet. I taket är det hål. på golvet är det gipsklumpar. och på bokhyllan och på leksakerna och på lite annat.
Sonen grät för han hade suttit i soffan bredvid när det rasade ner så han blev rädd. Jag galopperade upp för trappan och stoppade killarna. Ja, så nu har vi hål i taket. Inte rakt igenom men en halv kvadrat gipstak är borta. Så nu har de lite mer att fixa med.

Just nu har jag ett svårt samtal på texttelefoni så jag avslutar för nu


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0