Man tackar!

Tack för alla gratulationer här i bloggen! Jättekul! och Anna Loo, så kul att du har hittat hit!
Det har varit en händelserik helg. Här kommer resumen.

Lördag 5 april. 10.30 ringer jag mina föräldrar och säger att vi ska gifta oss idag kl 14 så kom och var vittnen. När pappa plockat upp hakan från golvet så sa han, vi kommer. Typ, detta är ju en resume....

10.35 ringer till brorsan och säger samma sak plus att jag ber honom om hjälp att hämta ett blommogram från Brynäs blommor, deras bud är sjukt och kan inte komma ut.

13.20 springer runt hemma, tjatar på sonen att klä på sig, sminkar mig, kämpar med strumpbyxorna som ska trycka till och hålla emot allt som sticker ut och funderar vart vittnena har tagit vägen.

13.22 vittnena, alltså föräldrarna och brodern, anländer. Jag kämpar med säkerhetsnålar som ska fixa looken på sambons skjorta. morfar får fortsätta med tjatet på sonen.

13.43 mot staden, leta en parkering en lördag är ingen hit. Parkerar på nian.

13.58 Halvspringer mot Stadshuset. Vi skulle egentligen redan varit där, skit också så himla typiskt oss. Ser en kvinna på Stadshusets baksida på väg ut mot gångbanan. Känner på mig att det är vår vigselförrättare och hon ser nog på min desperata blick att det är mig och oss hon väntar på.

Sen är allt lugnt. Monica tar hand om oss och jag varvar ner. Själva ceremonin blev inte så "In-ja-ja-Ut" som jag hade befarat utan hon tog sig tid, berättade lite om rummet vi var i, sedan så läste hon delar av mitt brev som jag skickat som handlade om hur vi träffades bland annat. Sedan så sjöng hon för oss och sa ord som hon beskrev som att "det här tror jag att du skulle säga till din sambo" och det hon sa stämde bra in i vad jag skulle ha kunnat säga om jag sagt något. Samma sak för sambons del, vad han skulle ha kunnat säga om han sagt något...  Sen blev det den del där vi sa ja och vi gav varandra ringar. Så numera heter sambon maken i bloggen istället :-)

Så nu är man fru. maka. gift. häftigt!

Sen firade vi hemma med familjen. Mat och tårta.

Själva FÖDELSEDAGEN idag har också varit fantastisk! Det kom människor jag inte träffat på flera år och det var så kul! Det kom ju människor jag träffade igår också och det var också kul förstås!
Jag har fått jättemycket blommor, fina presentkort, en härlig morgonrock som jag sitter i just nu och smycken (bla min mormors vigselring omgjord till ett hängsmycke där inskriptionen finns kvar).
Jättegoda smörgåstårtor och prinsesstårta blev det, och väldigt fint dukat. Tack Annelen o familjen!
Mamma som donat hela helgen och fejat hela kvartersgården, hur kan du få en medalj på Buzz som årets slöfock!? hahahaha!
Pappa som lagat mat hela helgen, tack för det!
Kajsan, det blev en dubbelchock för Fio idag :-)
Kram o godnatt, imorgon är det vardag igen!

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Vad härligt att få chocka Fio! Vad var chock nummer 2? Det var verkligen trevligt att träffa dig igen, trist att vi hade bråttom iväg. :(. Vi får se till att fixa den där lunchdaten snart! (Mia, du är väl på också?)

2008-04-08 @ 10:11:36
URL: http://kajsansblogg.blogspot.com
Postat av: Rosa

Det var ju din mage som var chock nr 2 :-)
Hon visste inget. Men nu vet hon och har sett dig på bild också så hon vet att jag inte ljög :-)

2008-04-08 @ 15:46:11
URL: http://rosarira.blogg.se
Postat av: Kajsa

Haha, jaså! Där ser man. Jag som trodde att djungeltelegrafen hade nått dit för länge sedan... Där ser man! Vilken tur att du hade bildbevis då! :)

2008-04-08 @ 17:02:07
URL: http://kajsansblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0