FL!?

Nu har jag varit på mitt nya jobb i två dagar, började på Försäkringskassan igår (jag och 14 till från Eniro) och ska jobba på telefonkundtjänsten där åtminstone året ut! Sen får vi se om det finns möjlighet att fortsätta. Jag tror jag börjar med att ta en dag i taget...


Jag har en egen arbetsplats, vilket jag tycker känns fantastiskt för jag är van att sätta mig där det är ledigt. Ska ta med ett kort på sonen att dekorera med imorgon :-) Har en jätteskärm, jämfört med hemma, men förstår att det behövs med tanke på hur mycket det är att hålla reda på samtidigt. Har nu suttit framför denna skärm hela dagen och gjort kursavsnitt om FL, en lag som jag hela kvällen nu försökt komma på vad den heter egentligen. Hjälp mig jag har fått helt hjärnsläpp! Alla möjliga förslag dyker upp i hjärnan men inte det rätta. Frustrerande! får en ju att tvivla på att man ska kunna lära sig något...


Helgen som var så jobbade jag natt på Eniro, sista natten med gänget, nästan. Ska jobba midsommarnatten också men sen är det helt finito. Det var körigt hela helgen för på lördagen så slutade jag 6.15 på morgonen och sen så sov jag några timmar innan det blev dags att kliva upp och gå på barnfesten i kvarterslokalen. Där dök det upp 3 barn inklusive 2 barn från styrelsen. Med andra ord 1 barn kom. Det var tio barn anmälda så jag undar var de var någonstans... det är så typiskt när man anordnar något och så kommer det knappt någon. Det är så trist.

Men på kvällen så blev det fler istället, då blev det vuxenfest och vi åt festplanka som är så himla smarrigt åtminstone om man köper den på Ica plus här där jag bor. vid 23 tiden fick jag dra för då var det dags att arbeta igen och koppla fulla människor till taxi.

Då är ni uppdaterade om vad som händer :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0