Hur mäter du egentligen...

Tänk vad tiden bara flyger iväg! Två veckor har gått sedan jag började på FK och på måndag börjar jag ta samtal för första gången. Det känns både roligt och läskigt. Eftersom det finns något som heter sekretess så har vi inte kunnat vara inne i systemen och lekt någonting utan har bara fått se lite grann när vi suttit med en annan telefonist och lyssnat på samtal. Men här kostar det ju inte 12.50 per minut att ringa så det är ju inte någon större fara att be någon vänta lite medan man letar rätt ställe att titta på. Vi får alltså inte bara ta ett personnummer och sitta och titta på och allra helst inte oss själva. Det är strängeligen förbjudet att göra det och även närstående och bekanta är förbjudna att titta på också.

Tisdag och onsdag var vi i Stockholm och satt och lyssnade på dem som sitter på samma "förmån" som vi. Dessutom fick vi veta hur man tidrapporterar och bara det ska göras i TRE olika system. Helt otroligt... :-)

Idag var jag lite sugen på att åka till Furuviksparken men det suget försvann när jag tittade ut på hällregnet. SÅ himla kul är det inte att vara där i regnkläder. Men på midsommarafton då får det bli vilket väder det vill, då ska vi dit ändå.

Badrumen då, ja.... suck.

I måndags dök VVS-firman upp precis när jag skulle springa till bussen halv åtta. Maken och sonen låg och sov fortfarande så det blev jag som fick visa VVSarna vad som skulle göras. Det visade sig att "någon" ähum ok då, det var undertecknad, har inte mätt så noga hur saker och ting ska få plats. Det var beställt en duschhörna på 90x90 men den var försenad så de hade den inte med sig, som tur var visade det sig. Jag hade klantat mig med storleken på handfatet och spegeln. Vi har köpt lika både till badrummet nere och uppe men det är så att uppe har vi ett fönster som jag "glömt bort" att ta med i beräkningen av bredden. Det får inte plats en spegel som är 60 cm bred utan max 40 cm. Så killarna ringde och ändrade duschmåtten till 80x80 istället för annars hade det inte funkat alls och så satte de bara upp handfatet inklusive skåp. Så nu ska vi försöka lösa spegelproblemet, för man vill ha en spegel att glo i när man står vid handfatet, det bara är så!
På måndagskvällen så drog vi iväg till K-rauta strax innan de skulle stänga för att kolla om de hade något bra alternativ och faktiskt så hade de ett spegelskåp i valnöt, precis vad vi ville ha! En anställd hämtade paketet åt oss på lagret och körde ut det till utgången och jag betalade. När vi kom hem så tyckte jag att maken var så himla gnällig om hur tungt paketet var, det var ju bara en liten spegel på 40x50 cm, vad gnällde han om. Ja... när vi kom hem så öppnade vi kartongen lite försiktigt och vad får vi se om inte BÅDE en spegel och en kommod! Tänk om man hade fattat i affären att det var ett set, det framgick ingenstans. Så det var bara att åka tillbaka med den kvällen efter. Jag frågade om jag fick köpa bara spegeln men det var omöjligt. Det var väl i o f s väntat men jag ville så gärna ha den... :-(

Vad sjutton ska vi göra med den spegel vi inte kan använda!? Den köpte vi i december på Coop, jag antar att de inte vill ha den tillbaka. Någon annonssida på nätet kanske man kan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0