vet hut!

Igår kväll så var det kanonväder så vi bestämde oss för att premiärgrilla lite här hemma. Sonen fick en liten vattenpistol när vi handlade maten och sprang ut och lekte med sina kompisar när vi kom hem. När jag nästan var färdig med grillningen så kommer en av grannarna och berättar att om sonen kommer hem och säger att han blivit omkullknuffad och slagen i magen av en 15-åring på moped, så var det sant!

Hon hade suttit på altanen precis bredvid där barnen lekte då en annan granne kom cyklande och då jagade småpojkarna henne och hon spelade med för glatta livet :-), hon är då för härlig! Så kom det ett par grabbar på mopeder åkande och då trodde nog småpojkarna att de också ville vara med på leken så de sprutade lite vatten på dem också. Det är alltså inga bautavattenkanoner vi pratar om här utan minsta sorten av vattenpistol. Då kliver den ena killen av moppen, går fram till sonen och knuffar omkull honom och ger honom ett slag i magen och säger att han ska lära sig veta hut! Då studsar min granne upp från altanen och skriker åt honom att är du inte riktigt klok! Vad håller du på med! Du är 15 år och han är 5 år har du ingen hjärna!? Han hade mumlat något och så sa han igen att sonen skulle lära sig veta hut och då sa hon till honom att om det är någon som skulle lära sig veta hut så var det han som var 15 år. sen hotade hon honom med polisen och då kastade han sig upp på moppen och drog.
Tyvärr så tog han aldrig av sig hjälmen så hon såg inte hur han såg ut men det går ju att känna igen både moppe och hjälm förstås.
Jag tycker det känns så overkligt, att en stor kille går och ger en sån liten kille spö. Jag blev mest chockad men funderar hur jag hade reagerat om jag hade sett det med egna ögon. Jag hade nog ryckt hjälmen av huvudet på honom och kvistat av honom öronen. Åtminstone har jag gjort det nu i efterskott i min fantasi plus gett honom ris på rumpan.

Jag gick och hämtade sonen och kollade hur det var med honom. Slaget var troligtvis inte så hårt att han blev skadad inne i magen, men det är ju svårt att säga. Men jag får gå efter att han kunde leka efter en stund och hade inget märke på magen. Men min lille skrutt har fått stryk, jag trodde att jag skulle behöva oroa mig över det när han blir tonåring, men inte nu!

Ja, sen så när vi var hemma så gick det inte många minuter förrän han lyckades sätta sitt lilla pekfinger på grillens lock. och det var ju varmt... Så det var bara att springa in och spola spola spola och spola lite till.

Det var inte riktigt hans kväll men tillslut så kunde vi sätta oss ute och äta, han med en skål kallvatten på bordet där han hade hade handen hela tiden.

Idag ska vi på kalas i alla fall, sonens bästa kompis fyller år så nu hoppas vi på en bättre dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0