Kalas

Dagen började fint, sonen kom in och väckte mig för att tala om att jag kunde få sovmorgon, det var ju snällt...
Faktiskt så fick jag sen kaffet bryggt av sambon vilket inte händer så ofta, han själv håller sig till vatten och tycker kaffe är bland det äckligaste som finns, knasluvan.

Sen slöade jag hela förmiddagen framför datorn, ja jag erkänner, jag är en speloholic. Älskar att prova olika spel på bigfishgames, msn, king, Zylom osv. skulle nog kunna jobba som speltestare proffessionellt faktiskt. vilket drömjobb :-)
Och sen blev det bråttom iväg när klockan helt plötsligt var ett och vi hade inte hunnit äta lunch och göra oss iordning. Så vi kom 5 minuter sent till kalaset, så himla typiskt mig. Men det var i alla fall trevligt på kalas, supergod tårta hade Åsa gjort.
Efter några timmar på kalaset bar det iväg till moster där mina föräldrar var på besök. Där fick vi god mat och moster gav mig sin efterrätt för matinbjudan blev spontan. Hon hade gjort väldigt goda jordgubbar marinerade i lime och honung  och till det var det vitchokladmousse. Det var så himla gott så jag fick dåligt samvete att jag åt den och inte hon, men det fick jag höra att den hade ju hon ätit förut så det skulle jag inte ha :-) kram på dig moster, du är bäst!

Kvällen har nu avslutats här hemma med finalen på melodifestivalen. Jag tycker att rätt låt vann men tycker det är konstigt att inte Lindas låt kom längre upp!?
Björn Gustafsson, vilken stjärna, hela melodifestivalen har ju handlat nästan bara om honom med all uppmärksamhet han fått, men det är befogat!

Imorgon ska jag jobba några timmar så vi får se om jag kommer i säng snart...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0