köldskörteln säger jag hela tiden...

men sköldkörteln heter det ju. Det har jag tydligen problem med att säga och tydlgen har jag fel på den också. Suck...
Läkaren ringde kl 10 och berättade att mina prover visade på en överproduktion av ett hormon som heter tyroxin. Det verkar som jag har en störning som kallas hypertyeroid. vilka himla ord! Jag fattar ingenting. så nu har jag surfat runt på alla sidor jag har kunnat hitta om det mellan samtalen.

De här symtomen kan man ha:

* nervositet, oro, rastlöshet
* sömnsvårigheter
* skakande händer
* Hjärtklappning, snabb regelbunden puls eller snabb oregelbunden puls (förmaksflimmer)
* Värmekänsla, svårighet att uthärda värme, svettningstendenser
* Varm och fuktig hud
* Viktminskning trots ökad aptit
* Uttalad trötthetskänsla
* Muskelsmärtor och muskeltrötthet
* Lös avföring som kommer ofta
* Menstruationsstörningar

Jag känner ju igen vissa av dem hos mig, men inte alla. Läkaren frågade mig varför jag inte hade sökt för min höga vilopuls. men vad ska jag svara på det... inte har jag tänkt, åh det måste vara fel på skölden... men jag har bara trott att jag varit otränad.

Så om du känner något av det här, gå och testa dig det är ett vanligt stick i armen.

Nu blev det mycket sjukdom och elände här, men jag har fått så mycket uppmuntrande tillrop av Karin puss på dig, chefen och Solan också så nu känns det mycket bättre. Tänkte först att nu står DÖDEN och knackar på, men jag öppnar inte dörren :-)

Nu är det Klart slut för denna gången

Kommentarer
Postat av: Emma

hoppas att allt ordnar sej med den där skölden! Kul att läsa din blogg då känns inte min Rosa-längtan så outhärdlig!

2008-03-14 @ 18:06:13
URL: http://lyckan.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0