lasagne och nattliga samtal

Nattarbete, tredje natten på raken. Sov till 14.30 idag och vaknade med ett ryck att jag hade glömt något, det hade jag också, inte något livsviktigt, men nästan.. Mcleod's döttrar började halv två så jag missade avsnittet, precis när det var spännande avslutning förra veckan. skit också... men nu har jag gluttat på den officiella hemsidan och sett vad som hände i avsnittet i alla fall, puh!

Jag har varit liiiite duktig idag, gjorde två formar med lasagne och två formar med tacopaj så det ska finnas lite hemlagad "snabbmat" i frysen. Ser fram emot att äta pajen till nattamat om en timme.

Nu fick jag ett textsamtal mitt i natten... lite vanskligt, är rädd att slå fel nummer :-) inte så kul om man skulle väcka upp någon arg gubbe och så försöka förklara vad texttelefoni är.

Det är ganska lugnt annars i natt, annat var det igår natt när det var lördag och de flesta som ringde var fulla. Det som de vill är ha taxi, den billigaste och snabbaste taxin som finns och de vill också komma först i kön... jovisst, lycka till :-) på morgontimmarna så blir det mera att kunderna vill ha numret till polisen eller till spärr av kort. Det är inte bara kul att gå ut och partaja och bli full.

Imorgon ska en plattsättare komma och kolla in våra badrum och lämna kostnadsförslag på arbetet. Hoppas, hoppas hoppas att den här killen är bättre än den vi pratade med först. Ska skriva en lista med vad vi vill ha gjort nu i natt så jag inte glömmer något imorgon när jag troligtvis kommer vara seg som en kola i kolan.
och hoppas hoppas hoppas att han kan köra igång snarast och inte är för dyr. Fast just nu känns det som att jag kan betala nästan vad som helst för att få bort allt kakel som står i högar i hallen. De har stått där sen före jul och börjar nu bli ett med  inredningen. De har blivit avlastningsytor för ALLT.

Kommentarer
Postat av: Karin

Nu kommer vi oxå bli bloggnördar
:)

2008-03-10 @ 01:56:16
URL: http://kaarin6.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0