räkna alla gamlingar...

Min underbare son, obetalbar emellanåt... Hela familjen klev upp tidigt imorse för att åka till tandläkaren respektive hälsocentralen. Sonen följde med mig till HC och vi fick sitta och vänta en stund innan det blev min tur att ta prover.
Eftersom vi hängde på låset så var det ju några pigga pensionärer där ockskå plus några till.
Helt plötsligt säger ungen, "nu ska jag räkna alla som är gamla" och sträckte ut sitt lilla pekfinger mot en gråhårig farbror... Jag fick nästan slag, och hyschade snabbt som en reptil. Så säger man inte väste jag. Varför inte då? säger den oskyldige och ser på mig med sina blå.  "det ska du få höra när vi kommer hem".
När han fick höra om det när vi kommit hem så svarar han bara att "de var ju gamla?" tja vad ska man svara på det... han hade ju rätt :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0