slöhelg

Vilken skön helg det har varit! Jag har inte ansträngt mig så där speciellt mycket men klippt gräsmattan och rensat lite ogräs har jag gjort i alla fall. Sen har jag läst. har suttit ute i min brassestol på framsidan av huset och njutit av solen hela helgen och läst Joy Fieldings "Jag ska hitta dig en dag...", den var spännande.

Idag har det varit konfirmation och kören sjöng, det var vårt sista uppdrag för våren så nu är det officiellt sommar, allra helst när vi har sjungit den blomstertid nu kommer, då är det sommar på riktigt!

Mors dag har vi inte firat på något speciellt sätt, jo jag hade köpt en sån liten fryst jordgubbstårta som vi mumsade i oss, men annars inget särskilt. Jag har ringt min egen mamma men fick inget svar så min morsdagspresent där blir ett blinkande nummer på nummerpresentatören :-)

Vad har hänt mer då? Hmmm... JO! Jag har ju varit på intervju! Det var kul och intressant. Får se till veckan vad de tyckte om mig. Det kändes bra i alla fall och får jag inte jobbet så passar jag ju helt enkelt inte in där och så är det inte mer med det. Men håll en tumme för mig...

Nu har rustarbetet stått stilla i en och en halv vecka. Jag ska ringa plattkillen imorgon och höra om han tänker dyka upp på den här sidan av nyår... Vi längtar efter att ha en riktig dusch! Det är tjatigt att duscha ihopknycklad på golvet i det andra badrummet med en liten handdusch fastskruvad i handfatet. suck. Önskar jag kunde göra jobbet själv.

Nästa helg firar min bostadsrättsförening 25 år, egentligen är det 26 år men jubileet fick ställas in pga brand förra året så nu i år ska det firas! Men jag, jag jobbar natt jag. Fast jag börjar så pass tidigt på natten som halv nio på kvällen att jag missar det mesta av festen. suck. Det är ju jag som är ordförande, kunde ju vara bra om jag var där... Men ingen har nappat på mina bytesförsök än. Samtidigt är det här sista natten med gänget på jobbet också, sedan försvinner nattpassen, och jag vill vara där samtidigt! Hur ska man få till detta...   hmmm... undrar hur de fixade fåret Dolly...


Kommentarer
Postat av: Emma

Jag håller alla tummar och tår för dig Rosa!!!!

2008-05-26 @ 12:30:55
URL: http://kipso.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0