Kökets resa

Nu har det börjat hända lite saker i vårt kök. Vi har haft hjälp av en jätteduktig snickare, han använde orden "det är inga problem, det löser vi" om allt jag bekymrat mig över. 

Vi har rivit och rivit. Sparade ett par överskåp och använder som förvaring och så har vi packat ner i flyttkartonger och säckar. Maken har handknackat ner allt kakel med hjälp av hammare och en mejsel man sätter på en bilningsmaskin. Det tog några timmar.... 
Natten mellan söndag och måndag sov jag 2 timmar. Vi slet för att få köket tomt till måndag morgon då mattläggaren skulle komma. Halv fyra på morgonen gick jag och la mig. kl 6 ringde väckarklockan, det var inte kul. Jag skulle möta upp snickaren på K-rauta kl 7 för att köpa dörrar och få hjälp med hemkörningen.
 
Så här såg köket ut efter att vi tagit bort täckskivan längst upp mot taket och kryddhyllan är också bortplockad. Vi har också tagit ner skåpet till höger om fläkten. Där kan man se originaltapeten, stänkmönstrad.





Det nya köket kommer, 640 kg kök, 1,4 kubik, 28 000 kr


Diskbänken sitter fast i kaklet men maken lyckas med att bända loss den med "milt" våld.


Kaklet är nästan helt nerhackat. Vi skyddar vår nya matta med IKEAkartonger :-)


Nu börjar det nya köket ta form!


Fortsättning följer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0