Ny altan!

Förra helgen var kanon, då byggdes det helt plötsligt en ny altan på min baksida. Den energiska städ och byggpatrullen från Mo dök upp och vände upp o ner på hela huset. Mamma putsade fönster och hängde upp gardiner, rensade ogräs och klippte gräsmattan på framsidan, oljade in altan och vindskydd på framsidan och lite annat som dök upp i hennes väg.
Pappa rev upp den gamla altanen, även jag var faktiskt med där på ett hörn och drog loss spikar. Sedan skottades det sand för att försöka få den gamla ramen att ligga plant och även få bort sand så inte de nya plankorna skulle få direktkontakt med marken som tidigare. I 6 år har jag sagt att jag skulle vilja ta byta ut altanen, och nu har det alltså hänt. Jag och brodern handlade nytt trallträ och slet med det ett par timmar, vi fick åka på två ställen innan vi fick tag på det vi ville ha. Maken och pappa byggde altanen sedan. Det som är kvar att göra är att såga så trallen är lika lång så vi kan sätta dit en avslutningsbräda så det blir som en ram. Vi hade ingen sticksåg så vi får väl se när det blir av att göra klart. Nu har det regnat hela veckan så det har inte varit aktuellt att göra något ändå, men med tanke på att vi har många projekt som börjas på men inte avslutas så är jag lite orolig.
Markis har beställts också för den delen, en gulrandig. Det blir fräscht mot för den vi har nu som är möglig och trasig :-) Sedan har jag tänkt mig något slags vindskydd/insynsskydd också. Det finns ju färdiga moduler som är snygga så något ska vi väl lyckas hitta som passar.  Nån gång längre fram....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0